• HUISSTIJL

    faktor22-identity-design-header
identity

Bedrijfsidentiteit

De visuele identiteit van een organisatie noemen we de huisstijl. Het betreft uitsluitend het symbolische gedeelte van de bedrijfsidentiteit.

Hieronder vallen naam, logo, kleur, typografie (lettertype), vormentaal (vlakken/curves/opmaak) en fotografiestijl.

Tijdens het ontwerp houden wij rekening met verschillende factoren, zoals kleurgebruik, typografie, lay-out, het logo en de pay-off. Wanneer het ontwerp is afgerond, kan de visuele identiteit worden vertaald naar huisstijldragers als drukwerk, verpakkingen, bewegwijzering en digitale media.

Hier begint het ‘in de markt zetten’ van je bedrijf.

huisstijl

Logo design

Een logo bestaat uit een woordmerk en/of beeldmerk.

Binnen de groep woordmerk zijn er de volgende mogelijkheden: 100% typografisch, woord in een vorm (denk aan Samsung).

Binnen de beeldmerken hebben we de volgende groepen: figuratief of pictoriaal, metaforisch, abstract, monogram (denk aan Apple).

Om te zorgen voor continuïteit is het van belang om de huisstijl in één keer door te voeren.

Zo blijft je visuele uitstraling in één lijn. En zullen klanten de verandering/invoering makkelijker accepteren en eigen maken.

identity-design

Een huisstijl ontwerpen

Het ene bedrijf is het andere niet en ieder bedrijf heeft zijn eigen stijl. Dus ook een eigen huisstijl. Zelfs binnen één branche kunnen de stijlen flink uiteenlopen.

Misschien run jij een bloemenzaak met een losse frivole stijl en een scala aan diversiteit, terwijl de bloemenzaak aan de andere kant van de stad bekend staat om zijn onberispelijke en strakke voorkomen. Het ene is niet beter dan het andere; het spreekt alleen een andere doelgroep aan.

Je huisstijl reflecteert je identiteit, wát je stijl ook is. Daarom is het van belang om aandacht te besteden aan de ontwikkeling van een solide huisstijl. Het ontwerpen van de huisstijl doe je samen.

Faktor 22 houdt van goede communicatie. We inventariseren de wensen, ontwerpen, schaven desgewenst bij. Maar communicatie gaat verder: het is ook belangrijk om je collega’s te laten weten welke huisstijl ze moeten volgen. Daarom zorgen we voor een herkenbare stijl die door iedereen kan worden toegepast. Zo past je huisstijl altijd bij jou en jouw bedrijf.

Wil je je huisstijl door Faktor 22 laten ontwerpen? Neem contact met ons op!

Vrijblijvend meer informatie?

Wilt u weten wat Faktor 22 voor uw organisatie kan betekenen op het gebied van Huisstijl? Wij vertellen u er graag meer over. Neem contact op via +31 (0)6 15 20 48 86 of info@faktor22.nl. Natuurlijk kunt u ook gebruik maken van onderstaand formulier.

Wat klanten over ons zeggen

Faktor 22